Вперше в історії України відбувся Всеукраїнський форум представників таксомоторної галузі

30 травня 2012 р. в ДП «Національний центр ділового та культурного співробітництва «Український дім» вперше в історії України відбувся Всеукраїнський форум представників таксомоторної галузі, організований за ініціативи Всеукраїнської громадської організації «Українська таксомоторна асоціація».

30 травня 2012 р. в ДП «Національний центр ділового та культурного співробітництва «Український дім» вперше в історії України відбувся Всеукраїнський форум представників таксомоторної галузі, організований за ініціативи Всеукраїнської громадської організації «Українська таксомоторна асоціація».

Всеукраїнський форум представників таксомоторної галузі звернувся до Кабінету Міністрів України з пропозицією включити професію «Водій таксі» до Класифікатора професій та підтримати проект Закону України «Про таксомоторні та інші легкові автомобільні перевезення», розроблений ВГО «Українська таксомоторна асоціація».

В роботі Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі взяли участь: екс-Міністр транспорту та зв’язку України, Почесний член правління ВГО «УТМА», уповноважений представник ВГО «УТМА» в Раді Федерації роботодавців України Євген Червоненко, Заступник Голови Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник, Заступник директора Департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури України Роман Дубас, Співголова Робочої групи з впорядкування перевезень пасажирів на таксі в місті Києві при КМДА, Почесний член правління ВГО «УТМА» Андрій Антонюк, Голова правління ВГО «УТМА» Анатолій Галазюк, а також понад 250 делегатів Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі з 20 регіонів України, представники ЗМІ та гості.

Відкриваючи Форум, Голова правління ВГО «Українська таксомоторна асоціація» Анатолій Галазюк привітав всіх делегатів та гостей з початком роботи Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі, який ініційований Всеукраїнською громадською організацією «Українська таксомоторна асоціація» та є першим в історії України з’їздом легальних таксомоторних перевізників та підприємців, які працюють в таксомоторній галузі.

«Всеукраїнська громадська організація «Українська таксомоторна асоціація», яка ініціювала проведення Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі, станом на сьогодні має 20 місцевих осередків в більшості регіонів України. Нам приємно, що не зважаючи на досить молодий вік нашої організації, кількість індивідуальних та колективних членів Української таксомоторної асоціації постійно зростає. Користуючись нагодою, хотів би представити наш новий Вінницький осередок, який об’єднує понад 250 легальних самозайнятих перевізників на таксі. Вінницький осередок очолює Вільчинський Леонід Борисович — керівник відомої у Вінниці інформаційно-диспетчерської служби «Вимпел-Вінниця».

Також я вдячний всім, хто зміг приїхати та прийняти участь в роботі Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі — делегатів від наших місцевих осередків з 20 регіонів України» — заявив А. Галазюк.

За його словами, головна мета Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі — звернути увагу влади на необхідності термінового реформування ринку перевезень на таксі в Україні, запропонувати концепцію реформування таксомоторної галузі України, яка б відповідала високим європейським стандартам якості при збереженні балансу інтересів споживача, бізнесу, держави. «Не випадково ми ініціювали проведення Всеукраїнського форуму представників саме таксомоторної галузі, адже поняття «таксомоторна галузь» включає в себе не тільки перевізників на таксі та інформаційно-диспетчерські служби, а й автовиробників та їх дилерів, станції технічного обслуговування автомобілів, лізингові та страхові компанії, професійні навчальні заклади. Хочу зазначити, що представники деяких автовиробників, СТО, лізингових та страхових компаній станом на сьогодні вже підписали відповідні договори з Українською таксомоторною асоціацією і готові запропонувати членам ВГО «УТМА» спеціальні знижки та пільгові умови на їх продукцію та послуги» — підкреслив А. Галазюк.

Звертаючись до учасників Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі, Євген Червоненко наголосив, що «я, як екс-Міністр транспорту та зв’язку України, колишній Перший заступник голови Київської міської державної адміністрації, особисто приділяв велику увагу питанням реформування таксомоторної галузі України.

Мені шкода, що з того часу, коли я очолював Міністерство та працював в КМДА, ситуація на ринку таксі різко погіршилась. На вітчизняному таксомоторному ринку склалася жахлива ситуація: більшість таксистів працює нелегально, поза правовим полем, без державної реєстрації, не сплачуючи жодних податків та обов’язкових платежів до бюджетів всіх рівнів, а легальні таксисти, які створюють робочі місця та сплачують податки, працюють зі збитком.

Обіг ринку таксомоторних перевезень у масштабах країни складає понад 20 млрд. грн на рік, в Києві — близько 2 млрд. грн. на рік. При цьому 95 % ринку знаходиться в тіні, що дає можливість нелегальним посередникам отримувати щомісяця мільйонні прибутки, жорстко експлуатуючи залучених водіїв та їх автомобілі, які дуже швидко стають металобрухтом. А в найгіршій ситуації сьогодні опинився пасажир, перед яким ніхто не несе жодної відповідальності та не надає жодних гарантій.

Найбільш страшною небезпекою, яку несе тіньовий ринок таксі — є підвищена загроза дорожньо-транспортних пригод з важкими наслідками для пасажирів та інших учасників дорожнього руху. Хотів би звернути увагу учасників Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі, що в концепції реформування ринку таксомоторних перевезень, запропонованою ВГО «Українська таксомоторна асоціація», головну увагу приділено людям. По-перше, пасажир таксі повинен отримати якісну, безпечну та збалансовану за ціною послугу, яку надає відповідальний перевізник. По-друге, водії таксі повинні отримати гідну роботу та соціальну захищеність. Держава має визнати професію «водій таксі» та внести її до Класифікатора професій. Адже мова йде про сотні тисяч наших громадян, які працюють в таксомоторній галузі України. По-третє, важливо захистити інтереси суб’єктів господарювання, які несуть витрати на утримання та інвестують кошти в оновлення рухомого складу. Мова йде як про самозайнятого приватного перевізника, так і про автотранспортні підприємства.

Задекларована Міністерством інфраструктури України реформа таксомоторної галузі України, яка була приурочена до Євро-2012, досі не реалізована. Саме тому ВГО «Українська таксомоторна асоціація» ініціювала проведення Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі, щоб запропонувати конкретні практичні кроки щодо впорядкування таксомоторної галузі України та формування відкритого і прозорого ринку таксі в нашій державі.

Ми пропонуємо:

— визнати професію «водій таксі» та внести її до Класифікатора професій;

— розробити та ухвалити профільний Закон України «Про таксомоторні та інші легкові автомобільні перевезення».

Я глибоко переконаний, що в разі реалізації цих практичних кроків, в Україні буде сформований цивілізований таксомоторний ринок, який працюватиме в прозорому правовому полі» — заявив Є. Червоненко.

Заступник голови Громадської ради при КМДА, Співголова Робочої групи з впорядкування перевезень пасажирів на таксі в місті Києві при КМДА, Почесний член правління ВГО «УТМА» Андрій Антонюк, виступаючи на Всеукраїнському форумі представників таксомоторної галузі вимушений був констатувати, що ринок таксомоторних перевезень в Україні дійсно перебуває в жахливому стані та потребує негайного реформування.

«Я глибоко переконаний, що локальні або косметичні заходи таксомоторній галузі не допоможуть. Можу, для прикладу, розповісти вам про ситуацію в столиці. Не дивлячись на те, що київським таксомоторним перевізникам вдалося налагодити ефективний діалог з столичною владою та заручитися підтримкою Голови КМДА Олександра Попова, ми переконалися, що сьогодні навіть в Києві, який має спеціальний закон «Про столицю України — місто-герой Київ», місцева влада при всьому бажанні реформувати цю галузь, не має жодних важелів впливу щодо впорядкування ринку таксомоторних перевезень столиці.

Ми всі розуміємо, що таксі — це своєрідна візитівка Києва, як приймаючого міста Євро-2012 та столиці України, яка прагне бути європейською. На жаль, в більшості випадків таку візитівку хочеться сховати і нікому не показувати. Адже соромно за ту реальну ситуацію, яка сьогодні склалася на столичному таксомоторному ринку.

Представники ВГО «Українська таксомоторна асоціація» ініціювали проведення Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі, тому що переконалися — чинне законодавство України не містить механізмів регулювання та контролю міських таксомоторних ринків.

Ми виступаємо за розробку та ухвалення окремого Закону України «Про таксомоторні та інші легкові автомобільні перевезення». Позитивний приклад: країни ЄС, нещодавно така реформа відбулася в Росії. В цьому законі ми пропонуємо прописати наступні основні концептуальні елементи:

— скасування стосовно перевезень легковими автомобілями загальнонаціонального ліцензування та запровадження прозорої місцевої дозвільної системи стосовно використання автомобілів у міських таксомоторних перевезеннях;

— формування законодавчих засад місцевого регулювання та контролю допуску до таксомоторних перевезень автомобілів та водіїв, стандартів комфортності та тарифних стандартів міського таксомоторного перевезення.

На нашу думку, в разі реалізації концепції реформування таксомоторної галузі України, яка пропонується Всеукраїнською громадською організацією «Українська таксомоторна асоціація», в нашій державі нарешті буде сформований легальний ринок таксомоторних перевезень європейського зразка, а таксомоторна галузь України отримає можливість стабільного розвитку» — зазначив А. Антонюк.

Всеукраїнський форум представників таксомоторної галузі

Заступник Голови Ради Федерації роботодавців України, Голова Постійної комісії з питань транспорту та зв’язку Київської міської ради Дмитро Олійник привітав делегатів та гостей Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі від імені Федерації роботодавців України та зазначив: «мені приємно, що до великої родини роботодавців, які об’єднані у ФРУ, де представлені майже 70 відсотків українського бізнесу, нещодавно приєдналася ВГО «Українська таксомоторна асоціація».

Я хочу підкреслити, що в таксомоторній галузі працюють не тільки автотранспортні підприємства, які є роботодавцями, а й велика кількість самозайнятих приватних перевізників — суб’єктів підприємницької діяльності, які інвестували власні кошти, створили для себе робочі місця та сьогодні утримують свої родини, працюючи на таксомоторному ринку. Вони є роботодавцями самі для себе і упевнено можуть розраховувати на підтримку Федерації».

Д. Олійник запевнив делегатів Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі, що Федерація роботодавців України готова підтримати Концепцію реформування таксомоторної галузі України, запропоновану ВГО «Українська таксомоторна асоціація».

Зокрема, Заступник Голови Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник повідомив, що ФРУ офіційно звернулася в ДУ «Науково-дослідний інститут соціально-трудових відносин» з пропозицією внести до Класифікатора професій ДК 003:2010 професію «Водій таксі». За його словами, протягом декількох місяців понад 200 тисяч осіб, задіяних в таксомоторних перевезеннях, отримають офіційне визнання своєї професії.

Також Д. Олійник підкреслив, що Федерація роботодавців України підтримує ініціативу ВГО «Українська таксомоторна асоціація» щодо розробки та ухвалення проекту Закону України «Про таксомоторні та інші легкові автомобільні перевезення».

Заступник директора Департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури України Роман Дубас, виступаючи на Всеукраїнському форумі представників таксомоторної галузі зазначив: «мені приємно бачити на цьому зібранні таку велику кількість легальних таксомоторних перевізників». За його словами, Міністерство інфраструктури України вітає ініціативи щодо реформування таксомоторної галузі України та готове вести конструктивний діалог з профільними громадськими організаціями, фахівцями та експертами ринку таксомоторних перевезень щодо здійснення практичних кроків з впорядкування таксомоторної галузі України.

Делегати Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі одноголосно:

— обрали Співголовами Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі: Голову правління ВГО «УТМА» Анатолія Галазюка та Заступника голови Громадської ради при КМДА, Співголову Робочої групи з впорядкування перевезень пасажирів на таксі в місті Києві при КМДА Андрія Антонюка;

— затвердили Резолюцію, в якій Всеукраїнський форум представників таксомоторної галузі звертається до Кабінету Міністрів України з пропозицією:

1. Включити професію «Водій таксі» до Класифікатора професій ДК 003:2010.

2. Підтримати проект Закону України «Про таксомоторні та інші легкові автомобільні перевезення», розроблений ВГО «Українська таксомоторна асоціація» та внести даний законопроект на розгляд Верховної Ради України як урядовий проект Закону України.

Після завершення Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі для представників ЗМІ в прес-центрі «Український час» відбулася прес-конференція, присвячена результатам роботи першого в історії України Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі та практичним крокам з подальшого реформування ринку таксомоторних перевезень.

Джерело: Офіційний сайт ВГО «УТМА»

коментарі та обговорення у цій темі Таксопорт форуму

Присоединись к нам на:
Facebook
Twitter

Следующая новость

Схема функціонування та забезпечення кришування тіньового ринку псевдо-таксі Києва

Матеріали, які було озвучено на прес-конференції «Перспективи та тупики ринку таксі України: або влада наведе лад з нелегалами, або легальні таксисти підуть у тінь…», яка була організована Всеукраїнською громадською організацією «Українська таксомоторна асоціація» та відбулась в Інформаційному агентстві УНІАН 28 травня 2012 року. Примітка: Докладна інформація про прес-конференцію та повне відео виступів її учасників знаходиться за […]
Схема функціонування та забезпечення кришування тіньового ринку псевдо-таксі Києва